ظرف های بسته بندی  و جار شیشه ای نقش بسیار مهمی در حفظ مواد غذایی دارند. همه ما برای ادامه به بقا نیاز به مواد غذایی داریم. اما همیشه نمی‌توان وقت برای تهیه آنها گذاشت. پس هنگام خرید برای مقدار زمان بیشتری بر می‌داریم. پس بدون شک نیاز به ظروف بسته بندی برای جلوگیری از فاسد شدن آنها نیاز داریم. البته که همه برای خرید به کیفیت و قیمت و البته طرح آنها دقت می‌کنیم. در مجموعه جارپت انواع جار شیشه ای و ظرف های بسته بندی برای شما موجود است. در اندازه های مختلف و کیفیتی بی رقیب در ایران. برای ثبت سفارش می‌توانید به آدرس jarpet مراجعه کنید.

فهرست تصاویر

ظرف بسته بندی ۱انواع ظرف بسته بندی

ظرف بسته بندی ۲ظرف پلاستیکی

ظرف بسته بندی ۳ظرف فلزی

انواع ظروف بسته بندی چیست و تفاوت آنها چیست

ظرف های بسته بندی  و جار شیشه ای تقریبا کارایی یکسانی دارند. اما استفاده هر کدام متفاوت است. برای مثال ظرف های بسته بندی پلاستیکی برای مدت طولانی استفاده نمی‌شوند. هر نوع از ظرف های بسته بندی برای یک کار استفاده می‌شوند. هر کدام نیز طول عمر متفاوتی دارند. البته که کیفیت بالا تر باعث افزایش طول عمر ظرف های بسته بندی می‌شود. ظرف های بسته بندی به طور کلی به چهار دسته پلاستیکی و شیشیه ای و یکبار مصرف و فلزی تقیسم می‌شوند. با توجه به محیط و شرایط و مقیاس مورد نظر هر کدام کارایی خود را دارند.

در واقع نمی توان آنها را مقایسه کرد. برای مثال بدون شک در رستوران با ظرف پلاستیکی غذا را سرو نمی کنند. یا برای ارسال غذا برای شما با ظرف شیشه ای ارسال نمی کنند. یا شما غذایی که می‌خواهید بسته بندی کنید را درون ظرف یکبار مصرف درون یخچال نمی‌گذارید. پس هر کدام از این ظرف های بسته بندی کارایی خود را دارند. این را هم در نظر بگیرید که باز هم کیفیت در هر کدام از این ظرف های بسته بندی حرف اول را می‌زند.

انواع ظرف شیشه ای بسته بندی - ظرف های بسته بندی

انواع ظرف شیشه ای بسته بندی – ظرف های بسته بندی – جارپت

ظرف بسته بندی ۱انواع ظرف بسته بندی

ظرف های بسته بندی پلاستیکی و استفاده آنها در کار ها

ظروف بسته بندی پلاستیکی همانطور که پیداست از پلاستیک تهیه می شود. این ظرف ها ماندگاری زیادی ندارند. اما هزینه ساخت آنها ارزان تر از بقیه جنس هاست. انعطاف پذری بالا و حجم کم و آسیب ندیدن در برابر ضربات از نکات مثبت آن است. این ویژگی ها باعث شده تا ظرف های بسته بندی پلاستیکی مهم ترین باشند. اما مشکل اساسی این ظروف تجزیه نشدن و آلودگی پس از مصرف آنهاست. البته با ساخت پلاستیک هایی که از پلیمر گیاهان درست می‌شود می‌توان از این آلودگی جلوگیری کرد.

بیشترین استفاده از آنها در بسته بندی مواد غذایی در خانه و یا استفاده به عنوان ظرف تغذیه است. ظرف های بسته بندی پلاستیکی در بیشتر کارخانه ها و فروشگاه ها استفاده می ‌شود. این ظرف های بسته بندی مدت زیادی مواد داخل خود را سالم نگه نمی‌دارد. برای همین است که معمولا پس از خرید گوشت آن را از ظرف پلاستیکی در می آوریم. ظرف های پلاستیکی به علت ارزان بودن در بسیاری از کار ها استفاده می شوند.

ظروف پلاستیکی - ظرف های بسته بندی

ظروف پلاستیکی – ظرف های بسته بندی – جارپت

ظرف بسته بندی ۲ظرف پلاستیکی

ظرف های شیشه ای چه مزیت هایی نسبت به بقیه ظروف دارند؟

ظرف های بسته بندی شیشه ای سابقه طولانی در تاریخ دارند. شاید فکر کنید حال که تکنولوژی پیشرفت کرده است این ظروف تولید می شوند. اما ظروف شیشه ای قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال دارند. این ظروف از قدیم برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شوند. حتی امروزه هم خیلی از ما برای نگهداری از مواد غذایی آنها را در ظرف های شیشه ای در دارد قرار می دهیم. در مجموعه جارپت انواع شیشه های بسته بندی و جارشیشه ای به صورت عمده تولید می شود.

ظرف های شیشه ای در اندازه های مختلف و طرح های مختلف تولید می شوند. این ظروف برای جابه جایی زیاد مناسب نیستند. بیشتر برای قرار دادن درون یخچال ها و یا قرار گرفتن در آشپزخانه استفاده می شوند. این ظروف، نگهداری بهتری نسبت به دیگر ظروف دارند. طول عمر بیشتری نیز دارند چون با دادن گرما و سرما تغییری نمی کنند. جارشیشه ای  در برابر بخار و رطوبت نیز مقاوم اند. به همین سبب مواد غذایی را زمان بیشتری در خود سالم نگه می دارند.

ظروف یکبار مصرف برای بسته بندی چه مزیتی دارند؟

ظروف یکبار مصرف بیشتر از جنس پلاستیک و گاهی از جنس طلق شیشه ای هستند. این ظروف برای مدت زمان کوتاه می توانند مواد داخل خود را سالم نگه دارند. پس از باز شدن آنها نیز باید محتویات داخل آن را وارد ظرف دیگری کرد. این ظرف های بسته بندی ببیشتر در شرکت های تولید مواد غذایی و فروشگاه ها دیده می شود. به علت داشتن قیمت ارزان و حجم کمتر و انعطاف پذیر بودن از این ظروف استفاده می شود.

ظروف یکبار مصرف برای بسته بندی خیلی کاربردی هستند اما در عین حال نیستند. شرکت ها برای اینکه کمترین هزینه را پرداخت کنند از این ظروف استفاده می کنند. منطقی هم به نظر می رسد. برای تولید انبود روزانه همان ظروف یک بار مصرف جوابگو هستند. ظروف یکبار مصرف استحکام بالایی ندارند و پس از وارد شدن کمی فشار ممکن است آسیب ببینند. این ظرف های بسته بندی به زبان ساده فقط برای جابه‌جایی های کوتاه مدت استفاده می شود.

ظرف بسته بندی فلزی چیست و چه کاربردی هایی دارد؟

فلز یکی از کاربردی ترین ظرف های بسته بندی است. این فلز به علت فرم گیری دلخواه و بازیافت شدن یکی از محبوب ترین طریقه های بسته‌بندی در صنعت است. فلز آلومینیوم و فولاد از ترکیبات مهم این ظرف ها هستند. بیشترین استفاد آنها در نگهداری از نوشیدنی های تازه است. این فلز علاوه بر ویژگی های بالا عایقی مقاوم در برابر رطوبت و گرما و سرما است. بازیافت این ظروف به طبیعت بسیار کمک می کند پس واقعا با ارزش اند.

استفاده های دیگر آن در بسته بندی غذای حیوانات و غذاهای دریایی و در های آسان باز شو است. اما بدون شک عیب هایی نیز دارد که همه از این بسته بندی استفاده نمی کنند. مهم ترین ایراد آن قیمت بالای آلومینیوم در برابر فولاد است. یک ایراد دیگر نیز نداشتن قابلیت جوشکاری آن است. یعنی فقط برای ظروف بدون درز میتوان استفاده کرد. این بسته بندی در برابر گرمه و نور نیز بسیار مقاوم است و می تواند محتویات داخل خود را مثل روز اول نگه دارد.

ظرف بسته بندی فلزی - ظرف های بسته بندی

ظرف بسته بندی فلزی – ظرف های بسته بندی – جارپت

ظرف بسته بندی ۳ظرف فلزی

کلام پایانی و جمع بندی مطالب بالا را در این قسمت بخوانید

همانطور که دیدیم جنس های مختلفی در ساخت ظرف بسته بندی استفاده می شود. هر کدام در جایگاه خود خوبی ها و ضرر هایی داشتند. پس با توجه به شرایط مورد نیاز باید از انواع آن استفاده کرد. جارشیشه این ظروف بسته با بهترین کیفیت و قیمیت و طرح های متنوع تولید می شوند. با مراجعه به سایت جارپت می توانید انواع طرح ها را مشاهده و انتخاب کنید. یا با شماره درج شده تماس بگیرید. ما با سالها تجربه در این مجموعه محصول دلخواه شما را تولید می کنیم. تضمین کیفیت و رضایت شما از خرید محصولات از طرف مجموعه jarpet انجام می شود.

سوالات متداول پیش آمده را در این قسمت بخوایند

  1. آیا برای خرید تعداد های بالا تر نیز می توان اقدام کرد؟

بله در مجموعه jarpet تمامی محصولات به صورت عمده تولید می شوند.

  1. راه های ارتباطی با شرکت به چه شکل است؟

شما با تماس با پشتیبان ها و در برنامه های مجازی دیگر نیز می توانید با ما در ارتباط باشید.

  1. مجموعه تولیدی در کجا قرار دارد؟

تولیدی شرکت در شهر های تهران و اصفهان قرار دارد.

عنوان ۴ دسته از ظرف های بسته بندی و کارایی آنها
نویسنده امیر محمد مزیکی
تاریخ ۱/۵/۱۴۰۲

انواع ظرف بسته بندی

پلاستیکی

شیشه ای

یکبار مصرف

فلزی