ظرف در دار، سازماندهی و نگهداری موادغذایی در یخچال وخشکبار و حبوبات در قفسه‌ها را بسیار ساده‌تر کرده‌است. جار شیشه ای به راحتی در قفسه ها قرار می گیرد واستفاده را آسان می کند. همچنین به راحتی تمیز می شود و برای مدت طولانی دوام می آورد. علاوه بر این، می توانید یک میان وعده را برای کار در جار شیشه ای ببرید. برخی از انواع آن ها را حتی می توان برای گرم کردن غذا در مایکروویو استفاده کرد. امروزه محبوب ترین جنس این ظرف ها شیشه ای و پلاستیکی هستند. برای انتخاب بهترین ظرف در دار  در این مقاله با تیم جارپت همراه باشید که انواع آن‎ها رابشناسید.

فهرست تصاویر

ظروف در دار 1 ظرف ادویه

ظروف در دار 2 ظرف بسته بندی غذا

ظروف در دار 3 ظروف در دار برای استفاده در فریزر

دلایل استفاده از ظرف شیشه ای در دار در آشپزخانه
دلایل مختلفی برای استفاده از  جار شیشه ای در آشپزخانه وجود دارد. ظرف در دار حفظ نظم در آشپزخانه را آسان تر می کنند. همچنین غذا را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارند. آن ها همچنین برای همه کسانی که به طور همزمان برای چند روز غذا تهیه می کنند مناسب است. همچنین ظرف در داربرای کسانی که ناهار را با خود به محل کار می برند مفید خواهد بود. بنابراین، بیایید با jarpet همراه باشید که انواع ظروف در دار را بشناسیم. همچنین انواع ظروف در دار را با هم بررسی کنیم.

انواع بی‌شماری از ظروف در دار وجود دارد. برخی ظروف پلاستیکی از یک مارک معروف را ترجیح می دهند، برخی دیگر شیشه را ترجیح می دهند. به طور خاص ظروف شیشه ای در دار در حال حاضر مد شده است. اگر نمی‌خواهید کیسه‌ها و بسته‌های باز را در قفسه‌ها ذخیره کنید، به سرعت به دنبال گزینه مناسب برای نگهداری می‌گردید. علاوه بر این، جعبه های باز حشرات، سوسک و مورچه‌ها را جذب می‌کنند. برای اطمینان از اینکه آفات حبوبات شما را از بین نمی‎برد مهم‌است که آن‌ها را در ظروف دربسته بسته‎بندی کنید. در عین حال، ظرف شیشه ای در دار باعث افزایش ماندگاری می‌شود و طعم مواد غذایی را بهتر حفظ می‌کند.

ظرف در دار برای ادویه - ظرف در دار

ظرف در دار برای ادویه – ظرف در دار – جارپت

ظروف در دار 1 ظرف ادویه

مقایسه انواع ظرف در دار برای بسته بندی مواد غذایی

یکی از تفاوت‌هایی که دراین مقاله جارپت به آن می‎پردازیم مهم بین ظرف های در دار، جنس ساخت آن است. برای تولید ظروف پلاستیکی، از نوع ایمن مواد پلی پروپیلن استفاده می شود. این ترکیب شامل مواد مضری نیست که در حین گرم شدن یا انجماد آزاد می شوند. مدل های پلاستیکی وزن کمی دارند و برای جابجایی و تمیز کردن آسان هستند. این ظروف برای نگهداری غلات و سایر محصولات فله اغلب از پلی پروپیلن ساخته می شوند. هزینه کالا از این ماده زیاد نیست. از معایب ظروف پلاستیکی در دار این است که با گذشت زمان، دیواره های آن رنگ می‌گیرند.

تیم jarpet به شما پیشنهاد می‌کند که ظرف در داری را انتخاب کنید که توسط تولیدکنندگان آزمایش شده واز  مواد مناسب ساخته‌شده‎اند. ظروف حاوی بیسفنول A برای غذا مناسب نیستند. این ماده با غذا وارد بدن می‌شود. به‎خصوص اگر حاوی چربی باشد یا حرارت داده شود می‌تواند باعث عدم تعادل سیستم ایمنی و هورمونی شود. بنابراین به دنبال محصولاتی با برچسب “BPA Free” باشید. ظروف پلاستیکی ایمن موادغذایی به شما این امکان را می‎دهد که هر گونه مواد غذایی را ذخیره کنید.ظروف آلومینیومی مانند ظروف پلاستیکی استحکام و قابلیت استفاده مجدددارند. هنگامی که برای یخ‎زدن موادغذایی استفاده می‎شود، آن‎ها را به‌خوبی حفظ می‎کنند. ظروف آلومینیومی را می‌توان برای گرم‌کردن مجددغذا در فر استفاده کرد. اما هرگز نباید در مایکروویو گرم شوند.

محصولات شیشه ای شیک به نظر می‎رسند و ایمن تر از محصولات پلاستیکی هستند. شیشه های تصفیه شده را می‎توان در مایکروویو  قرار داد. همچنین برای استفاده در فریزر و منجمد کردن مواد غذایی مناسب هستند. مراقبت از  ظرف های شیشه ای ساده است. ظرف شیشه ای به راحتی تمیز می‎ شود و رنگ غذا آن را لکه دار نمی‌کنند. ظرف در دار برای بسته‎بندی موادغذایی بدون هوا وجلوگیری از سوختن آن در سرمای شدید یخچال ایده‎آل هستند.

مزایای مختلف ظرف در دار در استفاده روزمره را بدانید

ما در تیم jarpet  استفاده از ظروف در دار  با دریچه تخلیه را به شدت توصیه می کنیم. ظرف در دار با دریچه تخلیه بخار تماس غذا با هوا و باکتری را به حداقل می‌رساند. بسته‌بندی بدون هوا، غذا را از خشک شدن و ترک خوردن دور می‌کند و ظاهر اشتهاآور آن را حفظ می‌کند. درب مهر و موم شده محتویات را از ریختن محافظت می‌کند. وقتی همه چیز در کابینت آشپزخانه کاملاً سازماندهی شده باشد خوب است. با خرید ظرف در دار مخصوص غلات، آرد، فلفلدان، نمکدان می توانید در نگهداری محصولات بهتر عمل کنید. ظرف در دار نه تنها دسترسی به آرد، شکر یا برنج را راحت می‎کند بلکه کهنه نمی‌شود.

همچنین مورد حمله پروانه های غذایی یا سایر حشرات و آفات قرار نمی‌گیرد. مزایای دیگری برای نگهداری مواد غذایی خشک در ظرف در دار وجود دارد. اول از همه، مشکل از بین رفتن فشردگی بسته ها و جعبه های باز از بین می‎رود. ثانیا، بسته های اصلی را نمی‎توان به راحتی روی هم چید. حبوبات و خشکبار ذخیره شده در ظرف در دار فضای کمتری را در کابینت آشپزخانه اشغال خواهندکرد. فقط مهم است که ظرف در دار ترجیحاً از همان سری، با اشکال واندازه‎های مناسب را انتخاب کنید. ظرف در دار می‎تواند روی هم یا در کنار یکدیگر قرار بگیرد بدون اینکه فضای بلااستفاده‌ای باقی بگذارند.

ظرف بسته بندی برای یخچال - ظرف در دار

ظرف بسته بندی برای یخچال – ظرف در دار – جارپت

ظروف در دار 2 ظرف بسته بندی غذا

ظروف شیشه ای و استفاده های آن در آشپزخانه

ظرف شیشه ای برای انواع محصولات از سبزیجات و میوه های تازه گرفته تا سوپ یا خورش مناسب است. شیشه ماده‌ای است که با غذا واکنش شیمیایی نمی‌دهد و هنگام تمیز کردن سطح سخت آن خراشیده نمی‌شود. علاوه بر این، ظروف شیشه ای آشپزخانه از زیبایی بالایی برخوردار هستند. ظرف شیشه ای بو را جذب نمی کند. به عنوان مثال می‌توان از ظرف در دار ادویه پس از شستشو، می توان برای محصولی متفاوت استفاده‌کرد.

ظرف در دار خواص مواد غذایی منجمد را به خوبی حفظ می کند. اما زمانی که در معرض دمای پایین قرار می گیرد، ظرف شیشه ای ممکن است منفجر شود. زیرا غذا از سرما منبسط می شود و از فشار ایجاد شده در اثر کمبود فضا در ظرف می ترکد. ظروف در دار برای نگهداری مواد غذایی خشک ایده آل هستند.  این ظروف راه حل موثری برای بهداشتی نگه داشتن مواد غذایی خشک و صرفه جویی در فضا هستند.

چکیده مطلب در رابطه با ظروف شیشه ای در دار

قیمت تمام شده ظرف شیشه ای در دار بیشتر از پلاستیک است. علاوه بر این، شیشه ها سنگین تر هستند. ظرف در دار غذایی که به درستی انتخاب شده اند، کاملاً ایمن هستند. همچنین به سازماندهی نگهداری غذاها و محصولات آماده در آشپزخانه و یخچال کمک می کنند. ظرف در دار را با خود به محل کار ببرید تا ناهار شما واقعاً آنطور که می خواهید باشد. ظروف را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید و زندگی خود را با جزئیات راحت تر کنید. ظروف پلاستیکی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی در اندازه های مختلف موجود است. حجم آن ها بر اساس اندازه های بسته بندی معمول برای غذاهای خشک است.

ظروف با دریچه تخلیه - ظرف در دار

ظروف با دریچه تخلیه
– ظرف در دار – جارپت

ظروف در دار 3 ظروف در دار برای استفاده در فریزر

سوالات متداول خوانندگان این مطلب را در زیر بخوانید

  1. ظرف در دار فلزی را می توان در مایکروویو استفاده کرد؟

خیر، ظروف فلزی را می توان در فر استفاده کرد ولی استفاده آن در مایکروویو خطرناک است.

  1. ظروف شیشه ای در دار برای استفاده در فریزر مناسب است؟

تیم جارپت به شما پیشنهاد می دهد ترجیحا استفاده نکنید. اگر می خواهید استفاده کنید آن را از مواد غذایی پر نکنید.

  1. چند مورد از مزایای ظرف در دار ار نام ببرید.

آن ها از حبوبات در مقابل آفات مراقبت می کنند. استحکام و قابلیت استفاده مجدد را دارند. همچنین زیبایی را به آشپزخانه شما هدیه می دهند..

موضوع 3 مدل ظرف در دار و کاربرد های آن در  آشپزخانه
نویسنده فاطمه حقیقی
تاریخ 18/تیر/1402
انواع ظروف در دار ظروف در دار فلزی

ظروف در دار پلاستیکی

ظروف در دار شیشه ای