بطری نوشیدنی برای استفاده از انواع نوشیدنی ها تهیه می شود. یکی از این نوشیدنی ها ماء الشعیر است. این نوشیدنی معمولا در بطری دلستر مانند ریخته می شود. ماء الشعیر به هر گونه نوشیدنی گاز دار بدون الکل گفته می شود. این نوشیدنی در بیشتر مراکز خرید و فروشگاه های سطح شهر دیده می شود. ماء الشعیر به علت داشتن خواص زیاد و‌همچنین ویتامین‌هایی که دارد نوشیدنی سالم‌تری نسبت به دیگر نوشیدنی های گازدار است. همچنین این نوشیدنی برای افرادی که در طول روز بسیار تشنه می شوند بسیار مفید است. در ادامه مطالب در مورد خواص این‌نوشیدنی و همچنین چگونگی تهیه آن‌در خانه و تهیه بطری شیشه ای صحبت خواهیم‌کرد.

فهرست تصاویر

ماءالشعیر 1بطری های نوشیدنی

ماءالشعیر 2تهیه ماء الشعیر

ماءالشعیر 3 نوشیدنی های بدون الکل

 

چرا ماء الشعیر بسیار محبوب شده و خواص آن چیست؟

ماء الشعیر به دلایل زیادی محبوب شده. یکی از آنها نوستالژی است. در قدیم این نوشیدنی در بطری شیشه ای و یا بطری دلستر ریخته می شد. طعم این نوشیدنی در اصل تلخ است. به علت گرفتن عصاره جو بسیار مزه تلخی دارد. اما خب امروزه طعم های مختلف آن را در رستوران ها و فروشگاه ها می بینیم. البته که طعم تلخ آن هم محبوبیت خاص خودش را در میان مردم دارد. این نوشیدنی معمولا لعد از غذا و  یا در عصر مصرف می شود. البته که در روز های گرم این نوشیدنی بسیار جوابگوست. شما نیز می توانید با تهیه بطری نوشیدنی از جارپت و تهیه این نوشیدنی تابستانی دل انگیز را تجربه کنید.

حال می خواهیم در مورد خواص های بی نظیر این نوشیدنی صحبت کنیم. ماء الشعیر بر خلاف تصور ظاهری ویژگی های بسیاری دارد. البته که اگر این نوشیدنی به صروت خانگی تولید شود و تازه باشید خواص چند برابریی دارد. مهم ترین خاصیت آن داشتن انواع ویتامین هاست. ویتامین‌های گروه C و ویتامین‌های گروه B را داراست. بدن به 20 نوع اسید آلی نیاز دارد که در این نوشینی 16 اسید آلی مورد نیاز موجود است. این نوشیدنی با داشتن گلوکز و انواع کربوهیدرات‌ها به فعالبت های بدن نیز کمک می کند.

افرادی که دارای مزاجی گرم هستند با خوردن این نوشیدنی به خود لطف بزرگی می کنند. ماء الشعیر برای تشنگی بسیار مفید است. پس بدون شک یک انتخاب خوب برای تابستان ها و بهار است. همچنین با داشتن فواید بالا در شادابی و فعالیت های بدن شما نیز تاثیر می گذارد. شما می توانید با تهیه بطری نوشیدنی از JARPET برای ماء الشعیر خانگی خود لذتی چندین برابر از نوشیدن ببرید.

بطری های ماء الشعیر - بطری نوشیدنی

بطری های ماء الشعیر – بطری نوشیدنی – جارپت

ماءالشعیر 1بطری های نوشیدنی

مراحل تهیه ماء الشعیر خانگی و مواقعی که نباید مصرف کنیم

روش اوّل :

ابتدا 100 گرم جو که دارای پوست است، در یک لیتر آب می ریزیم و اجازه می دهیم که مدتی خیس شود. سپس آن را می کوبیم و جوی له شده را درون یک لیوان یا بطری نوشیدنی ریخته و با فشار شیره آن را جدا می کنیم. سپس شیره جدا شده را درون یک قابلمه ریخته  واجازه می دهیم تا به مدت یک ساعت بجشود. در آخر آن را درون فضایی سر قرار می دهیم و بعد از چند ساعت قابل نوشیدن است.

روش دوم :

این روش راحت ترین روش برای تهیه یک ماء الشعیر کاملا طبیعی است. در این روش با جوشاندن 100 گرم مالت جو به مدت 30 دقیقه عمل می کنیم. بعد از 30 دقیقه نوشیدنی را در بطری نوشیدنی میریزیم. با تهیه بطری های نوشیدنی از JARPET می توانید خیال خود را از مرحله آخر راحت کنید.

به طور عادی ماء الشعیر عوارض منفی ندارد. بلکه با داشتن خواص بالا باعث سلامت شما نیز می شود. اما گاهی استفاده از این نوشیدنی برای فرد مضر است. یکی از این مواقع استفاده همزان نوشیدنی با سکنجبین است. این نوشیدنی همچنین برای افرادی که درد زیادی در بیماری و یا حادثه ای دارند نیز پیشنهاد نمی شود. همچنین این نوشیدنی یبوست را حل می کند. پس بعد از خوردن داروی مسهل نیز نباید مصرف شود. در اخرین موقعیت به دلیل اینکه ماء الشعیر خون را رقیق می کند برای قبل و یا بعد از جراحی نیز نباید مصرف شود. زیرا باعث خونریزی بی رویه می شود.

تهیه ماء الشعیر خانگی - بطری نوشیدنی

تهیه ماء الشعیر خانگی – بطری نوشیدنی – جارپت

ماءالشعیر 2تهیه ماء الشعیر

کلام پایانی و نتیجه متن بالا را در این قسمت مشاهده کنید.

همانطور که دیدیم ماء الشعیر خواص زیادی داشت. همچنین متوجه شدیم در چه زمان هایی نباید مصرف شود. همچنین با طرز تهیه آن در خانه آشنا شدیم. به طور کلی این نوشیدنی برای زمان هایی که شما بسیار تشنه هستید و یا در فصل های گرم بسیار مفید است. همچنین برای افراد با مزاج گرم نیز با خوردن این نوشیدنی بدون شک حس و حال بهتری خواهند داشت. حالی می توانید با تهیه طبیعی این نوشیدنی لذت نوشیدن و خواص آن را چند برابر کنید. ما در جارپت نیز برای تهیه بطری نوشیدنی مورد نظر شما در تلاش هستیم. با سالها تجربه و بهترین کیفیت ها همچنین طرح های متنوع.

انواع بطری ها - بطری نوشیدنی

انواع بطری ها – بطری نوشیدنی – جارپت

ماءالشعیر 3 نوشیدنی های بدون الکل

سوالات متداول شما و پاسخ های این سوالات در این قسمت بخوانید

1)در تهیه این نوشیدنی چه مواردی را برای بهتر شدن نتیجه باید در نظر گرفت؟

برای نکات پایانی شما نیز به دقت به تازه بودن جو دارید و همچنین زمان بندی مناسب برای جوشاندن آن.

2)برای تهیه بطری نوشیدنی چه اقدامی کنیم؟

ما در مجموعه JARPET با تولید انواع بطری‌های نوشیدنی با طرح و سایز متفاوت و همچنین سفارش ساده این کار را برای شما آسان کردیم.

3)آیا ماء الشعیر خانگی عوارضی نیز دارد؟

تهیه این‌ نوشیدنی به صورت طبیعی علاوه‌بر خواص عادی آن به علت طبیعی بودن عوارضی نه‌تنها ندارد بلکه مفیدتر است.

+5 ویژگی ماء الشعیر و تهیه آن در خانه با استفاده از بطری نوشیدنی عنوان
امیرمحمد مزیکی نویسنده
4/5/1402 تاریخ
طرز تهیه ماء الشعیر

زمان هایی که نباید این نوشیدنی را مصرف کرد

نکات مثبت ماء الشعیر

نکات متن