شیشه های مواد غذایی به ما در فاسد نشدن و تازه ماندن آنها کمک می‌کند. معمولا شیشه های پلمپ شده بعد از باز شدن دیگر به طور کامل بسته و پلمپ نمی‌شوند. برای مثال جار شیشه ای مربا بعد از باز شدن شاید فقط تا 2 ماه همان مزه قبل را بدهد. پس پلمپ شیشه مربا یکی از مشکلات پس از باز کردن جار شیشه ای است. پلمپ دوباره شیشه های مواد غذایی به تازه ماندن و فاسد نشدن آنها طی زمان طولانی تر کمک می‌کند. در این مقاله به سه روش کلی و خانگی برای پلمپ شیشه مربا می‌پردازیم. شما می‌توانید برای تهیه انواع شیشه های مواد غذایی به سایت جارپت مراجعه کنید.

فهرست تصویر

محکم کردن درب ظرف نگهدارنده 1ظرف های مواد غذایی 1

محکم کردن درب ظرف نگهدارنده 2 انواع اندازه های ظرف ها 2

محکم کردن درب ظرف نگهدارنده 3ااستفاده از چوب پنبه 3

 

روش آب بندی با موم با استفاده از وسایل خانگی

برای انجام این کار در ابتدا نیاز به جمع آوری وسایل مورد نیاز برای این کار است. وسایل مورد نیاز به شرح روبه رو اند. ظرف موم سرامیکی، نوار رشته ای، جار شیشه ای، قیچی، یک شمع چای، یک فندک آشپزخانه و واکس درزگیرشیشه های مواد غذایی. این وسایل در بیشتر خانه های موجود است. اما اگر مشکلی در تهیه این وسایل داشتید می‌تونید به صورت آنلاین سفارش دهید. پس از تهیه ابزار های مورد نیاز مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

در های فلزی برای پلمپ مجکم شدن در - شیشه های مواد غذایی

در های فلزی برای پلمپ مجکم شدن در – شیشه های مواد غذایی – جارپت

محکم کردن درب ظرف نگهدارنده 1ظرف های مواد غذایی

  1. ظرف درزگیر واکس سرامیکی را روی میزبگذارید. اگر ظرف جای شمع داشته باشد فقط کافیست آن را روشن کنید.
  2. اما اگر نداشت کمی آن را بالا بیاورید تا بتوانید زیر آن شعله ای روشن کنید.
  3. موم را گرم کنید. همانطور که در حال گرم شدن است دوباره به آن موم اضافه کنید.
  4. در حدی که موم به فاصله 2 سانتی متری ظرف برسد. وقتی ذوب شد شمع یا شعله را خاموش‌کنید.
  5. روی نوار فیلامنت چسب بزنید. نوار فیلامنت را دور چوب پنبه یا کلاهک که‌به‌شیشه های مواد غذایی می‌رسد بپیچید.
  6. زمانی که روی شیشه های مواد غذایی همپوشانی داشت آن را جدا کنید. نوار رشته را برش دهید.
  7. انتهایی را که بیرون زده است خم کنید و به بقیه نوار فشار دهید.
  8. قسمت خم شده همان چیزی است که برای باز کردن مهر و موم کشیده می شود.
  9. سپس شیشه های مواد غذایی را خمیده درون‌موم کنید. بعد‌از اینکه تمام سطح را پوشاند آن را جدا کنید.
  10. مهر و موم را فشار دهید تا بهتر متصل شود.سپس صبر‌کنید تا خشک شود و بعد ظرف را جا‌به‌جا‌کنید.
انواع شیشه های نگهدانده - شیشه های مواد غذایی

انواع شیشه های نگهدانده – شیشه های مواد غذایی – جارپت

محکم کردن درب ظرف نگهدارنده 2 انواع اندازه های ظرف ها

نکاتی که باید در نظر داشت برای انجام این کار

در موم کردن شیشه ها برای مثال در پلمپ شیشه مربا باید نکاتی در نظر گرفت. حتما در هنگام ذوب کردن موم حواس خود را جمع کنید. ذوب شدن موم حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. اگر بیش از حد گرم شود ممکن است باعث آسیب به شما شود. بهتر است ظرفی که خریداری می‌کنید خود دارای جا شعمی باشد. در هنگام موم کردن شیشه های مواد غذایی نیز حتما در آنها را خشک کنید. خشک بودن سطح باعث محکم تر شدن موم و قدرت نفوذ کمتر هوا می‌شود.

شیشه های مواد غذایی کمی حساس هستند و سعی کنید تا حد امکان موم داغ را به آن نچسبانید. سپس بعد‌از 1 دقیقه صبر کنید سپس آن را به شیشه مواد غذایی یا هر ظرفی که می‌خواهید بچسبانید. حتما دقت داشته باشید که مکانی مناسب برای شیشه مواد غذایی خود پیدا کنید. در مرحله آخر قبل محکم شدن در موم می توانید با کمی خلاقیت نیز آن را تزیین کنید. تا زمانی که خشک شد آن طرح روی آن حک می‌شود. با جار های شیشه ای jarpet می‌توانید حتی شیشه های خود را در شکل های مختلف خریداری کنید.

شیشه های مواد غذایی در مجموعه جارپت در سایز های مختلف تولید می‌شود. تمامی شیشه ها یک شکل نیستند پس هر کدام نیاز به یک مقدار موم دارند. در مجموعه jarpet شیشه های مواد غذایی با تنوع بالا و کیفیت تضمین شده به شما ارائه می‌شود. شما با محکم کردن کامل در این شیشه های مواد غذایی دیگر نیازی به نگرانی برای فاسد شدن مواد ندارید. یک نکته ئیگر نیز وجود دارد. برای گرم کردن موم تا حد امکان سعی کنید دما به صورت مستقیم وارد نشود.

استفاده از چوب پنبه - شیشه های مواد غذایی

استفاده از چوب پنبه – شیشه های مواد غذایی – جارپت

محکم کردن درب ظرف نگهدارنده 3ااستفاده از چوب پنبه

برداشت و نتیجه کلی مطالب بالا را در این قسمت بخوانید.

روش آب بندی با موم یک روش خانگی ونسبتا ساده است. در این روش نیاز به وسایل حرفه ای نیست. اما احتیاط در این روش بسیار مهم است.هنگامی که مراحل بالا را کامل انجام دادید. باز هم در نظر داشته باشید که مکان مناسب و شیشه های مواد غذایی مناسب تهیه کنید. با تهیه جار های شیشه ای از جارپت می‌توانید خیال خود در مورد اوّل راحت کنید.مین امر بسیار مهم است. حتما پس از اتمام کار در نظر داشته باشید که قسمتی از ظرف های مواد غذایی جا نمانده باشد. تا از نفوذ هوا و گرد و قبار به داخل شیشه جلوگیری شود.

سوالات متداول و پاسخ سوالات خود را در اینجا بخوانید

  1. چه مقدار موم برای این کار نیاز است؟

با توجه به تعداد شیشه های مواد غذایی و اندازه دور در آنها مقدار موم مورد نیاز مشخص می‌شود. اگر تعداد بیشتری از شیشه های مواد غذایی را بخواهید موم بندی کنید بدون شک به موم بیشتری نیاز دارید.

  1. اگر در شیشه های مواد غذایی را کاملا محکم کنیم آیا باز هم نیاز به این کار هست؟

این را بدانید که انجام این کار برای نگهداری مواد غذایی در مدت طولانی است. البته که باید شیشه های مواد غذایی شما از نفوذ هوا جلوگیری کنند. در مجموعه jarpet تمامی جار های شیشه ای با بهترین کیفیت تولید می‌شوند. پس از لحاظ شیشه های مواد غذایی مطمئن باشید.

  1. در صورت موجود نبودن وسایل از کجا آنها را تهیه کنم؟

در بعضی از ابزار فروشی های سطح شهر موم موجود است. اما اگر دسترسی نداشتید و یا پیدا نکردید می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید. معمولا بسته های موم ها 950 گرمی هستند. که برای موم بندی 50 الی 60 شیشه نگهدارنده کافی اند.

 

عنوان 10 مرحله کوتاه برای پلپ شیشه های مواد غذایی در خانه
نویسنده امیر محمد مزیکی
تاریخ 29/4/1402
روش مورد نظر آب بندی با موم