شیشه مربا جز اولین بسته‌بندی هایی است که از دیر باز از آن برای بسته بندی محصول  استفاده شده است. زمان نگهداری مربا در جار شیشه ای نسبت به سایر ظروف بیشتر است. مربا خوراکی است که از قدیم در سفره ما ایرانی ها جای خود را باز کرده است. ما ایرانی ها از انواع میوه برای ساخت  مربا استفاده می‌کنیم. با توجه به حضور برندهای مختلف و نوع مزه مربا ها رقابت برای محصولات مربا در بازار زیاد است. جار شیشه ای خود یک فروشنده خاموش است که باعث جذابیت در کار و فروش محصول می‌شود. بنابراین، دلیل طراحی و بسته بندی یک محصول این است که یک برند را از مابقی برند ها متمایز کند.

نویسنده عارفه امینی
تاریخ 1402/05/11
مزایا استفاده از جنس شیشه ای ظروف بسته بندی مربا حساس به شوک های حرارتی، وزن بالا، هزینه حمل بیشتر
معایب استفاده از جنس شیشه ای ظروف بسته بندی مربا نگهداری طولانی مدت، تغییر نکردن بو و مزه ، قابلیت بازیافت

فهرست تصاویر موجود در مقاله

جارهای شیشه ای 1 شیشه های مربا

جارهای شیشه ای 2 طراحی خلاقانه شیشه مربا

جارهای شیشه ای 3 تزئین شیشه های مربا

داشتن یک ایده مدرن برای طراحی شیشه های مربا

داشتن یک ایده مدرن و در عین حال با طراوت که نشان دهد مربا یک محصول طبیعی است اهمیت دارد. استفاده از رنگ‌های شاد، تصاویر میوه ها و تصاویر زنده باعث جذابیت در طراحی بسته بندی شیشه های مربا می‌شود.  همچنین مخاطب را به خود جذب می‌کند . طراحی شیشه مربای جارپت می‌تواند در انواع و اقسام مدل ها انجام بگیرد. مربا در جار شیشه ای می‌تواند در مدل های مانند طرح میوه ها شکل بگیرد. یعنی هر شیشه مربا با توجه به طعم آن، شیشه مختص به خودش طراحی شود و به بسته‌بندی جذابیت ببخشد . همچنین طراحی شیشه مربا باید مطابق با آخرین استاندارد های بسته بندی باشد. از نظر زیبایی و جذابیت شیشه های مربا ظروف بسته بندی نسبت به رقبای دیگر  مزیت های بسیار داشته باشد.

طراحی ظاهر جذاب شیشه

طراحی ظاهر جذاب شیشه – شیشه مربا – جارپت

جارهای شیشه ای 1 شیشه های مربا

تاثیر بسته بندی شیشه های مربا در صادرات آن

مربا جز یکی از کالاهایی است که به کشور های دیگر صادر می‌شود، چرا که ایران با توجه به خاک حاصل خیزی که دارد اکثر میوه ها درون آن کشت می‌شوند. به دلیل فراوانی این میوه‌ها مربا از اینها گرفته شده و در بسته‌بندی صادراتی به کشور های دیگر منتقل می‌شود. اگر مربا تحت سازمان های مربوط به صنایع غذایی و سازمان بهداشت مواد قرار گرفته باشد،کیفیت اصلی خود را حفظ کرده باشد ارزش صادرات را دارد. بسته بندی جذاب یک شیشه مربا از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر یک شیشه مربا تمام استاندارد های طراحی را رعایت کند در گام اول باعث جذب مخاطب می‌شود. در گام بعدی از هر گونه ضربه و خرابی جلوگیری می‌کند.  ظروف شیشه ای جز قدیمی ترین روش برای بسته بندی محصولاتی مخصوصا مربا است.

نقش طراحی شیشه مربا در جذب و فروش محصول

طراحی از مهم ترین بخش های معرفی محصول است. که نقش مهمی در بازاریابی و فروش دارد. مهم‌ترین موضوعی که باعث می‌شود شیشه‌مربای شما از سایر رقبا پیشی بگیرد طراحی یک لوگو‌مناسب که با نام آن برند مرتبط‌ باشد. استفاده از رنگ های چشمگیر که زیبایی شیشه مربا را دو چندان می‌کند.  تاثیر بسته بندی شیشه مربا عمده جارپت در فروش آن نقش به سزایی دارد. اگر نتوان یک طرح مناسب و خلاقانه برای شیشه‌مربا پیاده‌کردفروش‌کم شده و رفته‌رفته مردم به سمت دیگر برند ها می‌روند . پس تاکید بر این است که طراحی شیشه مربا با بروز ترین متد های روز دنیا انجام شود. طوری باشد که بعد از مدتی نیاز به تغییر نباشد و تمام استاندارد های زیبایی شناسی را رعایت کند.

تاثیر ظاهر زیبا در فروش

تاثیر ظاهر زیبا در فروش – شیشه مربا – جارپت

جارهای شیشه ای 2 طراحی خلاقانه شیشه مربا

طراحی ظاهری زیبا مانند فروشنده خاموش عمل خواهد کرد

شیشه های مربا انواع مختلف و متنوعی دارد. هر چه بتوان یک بسته بندی خاص تولید کرد. باعث چشمگیر بودن کار شده و برای مخاطب جذابیت خاصی دارد. تنوع در طراحی جز الزامات کار محسوب می‌شود. بسته بندی جذاب و زیبا یک شیشه مربا علاوه بر اینکه اطلاعاتی راجب آن ارائه می‌کند. خودش مانند یک فروشنده خاموش عمل می‌کند. باعث فروش بالای آن می‌شود. مواد بسته بندی باید تا حد امکان ساده ،ارزان و سبک باشد. همینطور استاندارد های زیبایی شناسی و کیفیت ظرف را هم رعایت کرده باشد.  مصرف کننده دوست دارد کالایی را که برای خوردن میخرد ببیند. پس استفاده از ظروف شیشه ای و شفاف اصل مهم بسته بندی محسوب می‌شود. همچنین طراحی ظاهری زیبا موجب جذب مخاطب خواهد بود.

مدل و استحکام شیشه مربا در حمل و نقل

بسته بندی در جا به جایی شیشه مربا عمده هم تاثیر زیادی دارد. برای مثال وقتی کارخانه تولید کننده شیشه مربا در شهر دیگری قرار دارد و قرار است که این محصول به شهر دیگری برود؛ وقتی شیشه های مربا با استحکام بالایی باشد باعث می‌شود احتمال خرابی یا ضربه به حداقل ممکن برسد. و دیگر نگران شکستن و آسیب به آنها نخواهیم بود. بسته بندی شیشه مربا اهمیت بسیاری دارد. بسته بندی یعنی محافظی که سلامت درون کالای خود را از زمان تولید تا مصرف تضمین می‌کند.

به عبارتی بسته‌بندی خودش یک بیلبرد برای تبلیغ‌فروش محصول است. با توجه به‌آن مشتری محصول را خریداری میکند. مشتری موقع خرید وقتی چشمش یک بسته بندی جذاب را ببیند ناخداگاه سمت آن کشیده می‌شود. هر کدام از ما موقع خرید از یک فروشگاه نگاهمان سمت جذاب ترین بسته بندی ها کشیده می‌شود. پس هرچه محتوا رنگهایی که درتولید یک شیشه‌مربا به کارمیرود زیباتر باشد احتمال فروش هم بالا می‌رود. باعث‌جذب می‌شود .

استفاده از شیشه های مربا برای تزئین در خانه

در نگاه اول ما از شیشه مربا به عنوان یک زباله یاد می‌کنیم. اما اگر با خلاقیت خود به طرح روی آن زیبایی ببخشیم.  برای طرح اتاق و یا با استفاده از آن برای کودکانمان وسایل طراحی کنیم. زیبایی فضای خانه مان دو چندان می‌شود. اگر طراحی یک شیشه مربا زیبا باشد بعد از تمام شدن آن به عنوان گلدان استفاده کرد. حتی با نقاشی کردن سطح آن میتوان برای قرار دادن خودکار و مداد روی میز تحریر از آن استفاده کرد. شیشه مربا اگر جذابیت داشته باشد در خیلی از موضوعات دیگر هم میتوان استفاده کرد. مثلا میتوان با استفاده از نخ کنفی آن را به یک جا مدادی زیبا برای روی میز تحریر استفاده کرد. اگر یک ریسه داشته باشید به راحتی میتوانید با آن صاحب یک چراغ زیبا شوید.

ترفند استفاده از شیشه مربا

ترفند استفاده از شیشه مربا – شیشه مربا – جارپت

جارهای شیشه ای 3 تزئین شیشه های مربا

انواع جنس و مدل بسته بندی شیشه های مربا

در بسته بندی مربا از قوطی پلاستیکی،  شیشه ای و آلمینیومی استفاده می‌شود. اما قوطی های شیشه ای مواد را بهتر نگه داری می‌کنند.  این ظروف باید قبل از استفاده در انبار تمیز و  بدون هر گونه آلودگی نگهداری شود. هنگام استفاده باید این ظروف با بخار یا آب داغ تمیز شود. تا احتمال جذب هرگونه آلودگی را به حداقل برساند. در ظروف شیشه ای جارپت مزه مربا حفظ می‌شود و تغییر نمی‌کند. ظروف شیشه ای غیر قابل نفوذ و کاملا بهداشتی است. شیشه مربا استحکام خوبی دارد و می‌توان به اشکال مختلفی آن را طراحی کرد. شیشه مربا  jarpet شفاف است. به مشتری این اجازه را می دهد تا موقع خرید محتوای آن را ببیند.

معایب و مزایای استفاده از ظروف های شیشه ای

جنس شیشه ای ظرف مربا حساس به شوک های حرارتی و عوامل خارجی است. ظروف شیشه ای وزن بیشتری نسبت به بقیه ظروف دارد. این باعث میشود کمی هزینه حمل آن نسبت به انواع دیگر مواد بسته بندی بالا برود. درزمان پر کردن شیشه‌مربا خطر این وجود دارد که قسمتی از ظرف کنده شود و به خود محتوای ظرف بچسبد. ظرف شیشه ای مانند قوطی فلزی است و جلوی نفوذ هر گونه اکسیژن و  و رطوبت را میگیرد.

به طور کلی ویژگی های شیشه مربا  jarpet را می توان به صورت زیر بیان کرد :

هزینه کم

رعایت نکات بهداشتی

کنترل در انتقال رطوبت

عدم واکنش پذیری و تغییر نکردن مزه و بوی آن

قابلیت چاپ روی آن و رنگ پذیری

قابلیت بازیافت

زیبایی جنس شیشه ای ظروف بسته بندی در فروش

شیشه مربا عمده هر چقدر دارای کیفیت بالاتری باشد جذابیتش بیشتر و فروش بیشتری خواهد داشت. پس برای فروش بهتر باید به نکاتی که در بالا ذکر شد عمل کنید. تا بتوانید برای محصول خود برند سازی کرده و تفاوت خاصی قائل شوید. برندی که از نظر ظاهری به نکات اصولی عمل کند. سعی در جذب مخاطب داشته باشد حتما پیشرفت خواهد کرد. در کمترین زمان میتواند برند خود را به مخاطب نشان دهد. در نتیجه جنس شیشه ای ظروف بسته بندی برای نگهداری مربا مناسب ترین گزینه برای انتخاب شما میتواند باشد.  کیفیت کار شما را دو چندان خواهد کرد.

نتیجه کلی درمورد استفاده از شیشه مربا و سوالات متداول شما

به طور کلی با توجه به مطالبی که در سطر های بالا خواندید و مقایسه ای که ما بین ظروف مختلف برایتان انجام دادیم. باید برایتان بگویم که مربا شیشه ای  jarpet یکی از تولید های جذاب و با کیفیت است. در وهله اول چشم مخاطب را به خود جذب می‌کند. باعث فروش محصول شما می‌شود. در گام بعدی شما می‌توانید به راحتی نام و لوگو و تمام مشخصات ظاهری برند مربای خود را روی آن قرار بدهید. جذابیت کارتان را دو چندان کنید.اما سوالی که شاید ذهن هر مخاطبی را به خود مشغول کند این است که:

چگونه می‌شود از شیشه مربا برای تزئین استفاده کرد؟ با استفاده از وسایل دور ریختنی

آیا مربا درون این ظروف دیر تر از ظروف پلاستیکی یا آلمینیومی خراب می‌شوند؟ بله چون ظروف شیشه ای غیر قابل نفوذ و کاملا بهداشتی است

چرا هزینه حمل و نقل این ظروف کمی بیشتر از ظروف پلاستیکی یا آلمینیومی می‌شود؟ چون ظروف شیشه ای وزن سنگین تری نسبت به بقیه ظروف دارد